"מורשעי הולילנד יכנסו לכלא רק לאחר הדיון בערעורם"

    דוד לזר No Comments on "מורשעי הולילנד יכנסו לכלא רק לאחר הדיון בערעורם"
    11:40
    17.05.24
    נתי קאליש No Comments on בעדה החרדית מבינים: "לא נראה שיוכלו לעלות למירון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שהתקיים הבוקר (ב') בבית המשפט העליון, קבע השופט נעם סולברג לעכב את כניסתם לכלא של מורשעי פרשת הולילנד – עד לאחר הדיון בערעור.

    על פי קביעת השופט, מורשעי הולילנד וביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש עיריית ירושלים לשעבר הרב אורי לופליאנסקי – לא יכנסו לכלא עד לאחר הדיון בערעורם בבית המשפט העליון.

    בפסק הדין, כתב השופט כי "חרף חומרתם הרבה של המעשים ושל העבירות, הרי שאין לומר כי נשקפת מן המערערים מסוכּנוּת כלפי הציבור. אין עבר פלילי למרבית המערערים (ולאלה שיש, למצער, אין זה עבר פלילי המלמד על מסוכנות), התנהגותם במשפט הייתה תקינה, הם היו משוחררים במהלכו, ואין חשש ממשי להישנות מעשי-העבירה בתקופת עיכוב הביצוע. כיוצא בזה, תנאים וערבויות שנקבעו בבית המשפט המחוזי, מבטיחים במידה שיכולה להניח את הדעת את התייצבותם של המערערים בבית המשפט, ולריצוי העונש בבוא המועד ובהתאם לפסק הדין בערעורים".

    ובאשר על כן "החלטתי אפוא להעתר לבקשת המערערים במה שנוגע לרכיב המאסר שבגזרי הדין של בית המשפט המחוזי – ביצוע עונשי המאסר יעוכב עד למתן פסק דין בערעורים, ולדחות בקשה של חלק מן המערערים במה שנוגע לרכיב הקנס שבגזרי הדין של בית המשפט המחוזי – אין הצדקה לעיכוב ביצוע תשלום הקנסות הכספיים".



    0 תגובות